سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزیتهای شکلگیری استارتآپها در قالب ثبت شرکت تعاونی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کبیری در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد با موضوع اقتصاد تعاونی، با اشاره به جایگاه بخش تعاون اظهار داشت: در فرمایشات رهبر انقلاب هم به وضوح به مزیت‌های بخش تعاون برای اقتصاد کلان کشور اشاره کردند.

وی با تاکید بر اینکه بخش تعاون یکی از بهترین بسترهای ممکن برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی به منظور ایجاد اشتغال منطقه‌ای با منابع مردمی است و دولت تنها باید تسهیل گری و بستری سازی کند، افزود: در قانون اساسی در کنار بخش دولتی و خصوصی، به اقتصاد بخش تعاونی هم اشاره شده و اقتصاد کشور را به سه رکن دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم بندی کرده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: علاوه بر این قوانین حمایتی زیادی در حوزه تعاون وجود دارد اما باید اذعان کنیم که تجربه کشورهای دیگر در حوزه تعاون به مراتب موفق تر بوده است. حجم اقتصادی بخش تعاون از اقتصاد کلان بخشایی در کشورهای حتی اروپایی و کشورهایی که با اقتصاد بازار اداره می‌شوند، نسبت به کشور ما بیشتر است. دلیل آن هم این است که آنچه در قوانین ما در حوزه تعاون موجود است به دلیل محدودیت‌های بعد از انقلاب جاری و ساری نشده است.

کبیری با بیان اینکه البته توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی موجب شده تا بخش تعاون برکات زیادی برای اقتصاد کشور داشته باشد، گفت: به صورت کلی می‌توان گفتم در دهه شصت بخش تعاون خدمات قابل توجهی را به مردم و حاکمیت در نظام توزیع داشته و توانسته قیمت تمام شده را برای مصرف کننده نهایی به شدت کاهش دهد، اما هر چه جلوتر آمدیم در عین حال که بخش‌هایی در حوزه تعاون قوی‌تر شده اما بخش‌هایی هم مغفول مانده است.

محمد کبیری کیست؟