سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در مصرف آب و برق صرفه جویی کنیم

دکتر روحانی با قدردانی از وزارت نیرو برای تلاش های انجام شده در زمینه تامین آب و برق مورد نیاز کشور، اظهار داشت: در سال های جنگ اقتصادی برخی از درآمدهای کشور کاهش زیادی یافت اما یکسری از درآمد های دیگر از جمله محصولات پتروشیمی  و همچنین  صادرات برق و گاز به میدان آمدند و به اقتصاد کشور کمک کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بخش مهمی از اقتصاد را سرمایه گذاری تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه نباشد کار به خوبی پیش نمی رود و ما نیازمند سرمایه هستیم تا بتوانیم خود را به بازار رقابتی برسانیم .

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه اگر جهش و رونق تولید و درآمدهای ارزی می خواهیم باید بازار خود را توسعه دهیم ، تصریح کرد: تولید ما باید بیش از نیاز داخل باشد تا بتوانیم بازار صادراتی داشته باشیم و همچنین با توجه به بازار صادراتی، کمیت و کیفیت تولید داخلی را بالا ببریم.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از اینکه از آغاز سال 99 تا امروز به طور منظم و هفتگی شاهد افتتاح طرح‌های بزرگ و مهم عمرانی و خدماتی در کشور بوده‌ایم، گفت: امروز شاهد افتتاح پنجاه و سومین سد بزرگ ملی ، پنجاهمین تصفیه‌خانه آب و هشتاد و سومین تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور بوده‌ایم که بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای کشوری مثل ایران که در اقلیم خشک قرار دارد بسیار مفید است.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تولید انرژی در کشور در دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: درحالی که تا چند سال پیش بسیاری از فرآورده‌های نفتی از جمله گازوئیل و بنزین را وارد می‌کردیم امروز و پس از عبور موفق از 3 سال جنگ تمام عیار اقتصادی، صادرکننده گازوئیل و بنزین هستیم و در تولید و صادرات گاز نیز حتی در فصول سرد و پرمصرف سال به یک پایداری و ثبات رسیده‌ایم.

ادامه مطلب در سایت برنا